WHAT HAPPENED TO THE LITTLE GIRL?! - Related Episode 1

May 29, 2020
641 735 Views

I've been looking for a game weird, charming and with a strong narrative since Sally Face. Related fits the bill, a compelling story about a girl with an internal alter ego who is revisiting her childhood orphanage to figure out what went wrong. This is a full playthrough from start to end of Episode 1.
Watch my Music Video: usworlds.info/slow/video/iqmJpY2ds491lXs
SUBSCRIBE HERE: usworlds.info/tv/6IijBsVf2PlWo_uq6P9wQw
My INSTAGRAM: instagram.com/gloomykassie
My TWITTER: twitter.com/gloomykassie
My DISCORD SERVER (13 and up only): discord.gg/GLOOM
MERCH: gloom.store
WATCH MY HORRIBLE BITLIVES: usworlds.info/slow/video/YoeXnquwb5J_joM
My TIK TOK is @gloomdog, here's a link: vm.tiktok.com/JTHb8L/
---------------------------------------------------------------------------
I'm Kassie, also known as Gloom! I'm a variety gamer who does gameplay commentary on indie games and some bigger titles too. I also do silly sketches, challenges, Q&As, and whatever makes you goof balls giggle.
---------------------------------------------------------------------------
I do my best to upload at a few times a week (unless my life is a mess).

Comments
  • GLOOM PLEASE DO A PART 2 I love when you play this kinds of games they are great sad you didnโ€™t do a part 2๐Ÿ˜ญ

    MoeyMoey5 hours ago
  • i feel like this game might be about her having DID or something like that

    Idk EitherIdk EitherDay ago
  • When you do the voice of Julia you sound like Samantha

    Annika PentecostAnnika PentecostDay ago
  • YOU USED WHAT HAPPENED TO THE LITTLE GIRL AGAIN YOU USED IT WHEN YEAH PLAYED MISFORTUNE

    Arissa HallArissa HallDay ago
  • Are you gonna make episode 2 ?

    Rizq MimiRizq Mimi3 days ago
  • Where is part 2

    Fluffel PopFluffel Pop5 days ago
  • What us the games name

    Kimmi TaylorKimmi Taylor5 days ago
  • please part 2!!!

    Pink SafirePink Safire6 days ago
  • please do second part

    Danielฤ— Udrytฤ—Danielฤ— Udrytฤ—7 days ago
  • umm so where is the other episode

    JADE PJADE P9 days ago
  • wow you are a genius

    Vijayalakshmi MahadevanVijayalakshmi Mahadevan9 days ago
  • yes

    Vijayalakshmi MahadevanVijayalakshmi Mahadevan9 days ago
  • When is another chapter out?

    Gachacatvio :3Gachacatvio :39 days ago
  • Gloom Why Not Play Roblox??? (btw its sooo fun!)

    TheKremlin27TheKremlin2712 days ago
  • I love Sally face lul

    ELIZABETH AFTON FNAFELIZABETH AFTON FNAF12 days ago
  • I wonder when the next episode comes out if it did can you play it

    Sarah DiazSarah Diaz13 days ago
  • i cinda got sad but cool ved cassma agyan

    LiveLearnLiveLearn15 days ago
  • Part 2222

    Carlo RijkersCarlo Rijkers16 days ago
  • where is part two

    At Nikkiโ€™sAt Nikkiโ€™s18 days ago
    • Ikr I liked thisisis

      Millies EditsMillies Edits14 days ago
  • Kassie:This is so Sally Face Me:I hope it's just as not depressing and as gory.

    Addison CarterAddison Carter20 days ago
  • hi

    Amanda SmithAmanda Smith21 day ago
  • DO A SECOND ONEEEEEE

    Jocie JimenezJocie Jimenez25 days ago
  • me: thinking this was made like years ago and like wheres the next part also me: oh it was made not long ago well i just gotta keep checking

    Katara LassiterKatara Lassiter29 days ago
  • What happened to the other episodes...

    Abby AppleAbby AppleMonth ago
  • hey kassie!! Iโ€™d really love if you came back to this game๐Ÿ’–

    Michelle LeungMichelle LeungMonth ago
  • Sheโ€™s never gonna finish this game

    MeekestthingsMeekestthingsMonth ago
  • When is she gonna finish it cuz I've been addicted since she first put the video out lol

    Kara AbelKara AbelMonth ago
  • DO MORE!!!

    ghost tysonghost tysonMonth ago
  • part 2?

    UwU Bak:eUwU Bak:eMonth ago
  • Post another video we havenโ€™t got episode two

    CRB CRBCRB CRBMonth ago
  • P L E A S E make part 2

    Animal Lover20Animal Lover20Month ago
  • Episode two it's been 4 months please

    Sugar MouseSugar MouseMonth ago
  • girl can you make a part 2

    nia asiania asiaMonth ago
  • its so cool im so excited for the second chapter

    Elizabeth CrayleElizabeth Crayle2 months ago
  • IT WOULD MAKE SENSE IF SHE HAS DID BECUASE SHE HAS BEEN THREW TRAUMA DURING YOUNG YEARS ALSO JULIE IS TALKING LIKE SHE'S A ALTER

    2 ideots with a phone2 ideots with a phone2 months ago
  • I know youre targeting kids as your general audience but please go back to gaming and please stop doing things that arent gaming, its the reason why i liked watching your content,

    Kevin SKevin S2 months ago
  • no it was not always open

    CatsCats2 months ago
  • no

    Daphne HarrisDaphne Harris2 months ago
  • no

    Daphne HarrisDaphne Harris2 months ago
  • Do more do more do more do more๐Ÿ˜˜๐Ÿ˜˜๐Ÿ˜˜๐Ÿ˜˜๐Ÿ˜˜๐Ÿ˜˜๐Ÿ˜˜๐Ÿ˜˜๐Ÿ˜˜๐Ÿ˜˜๐Ÿ˜˜๐Ÿ˜˜๐Ÿ˜˜๐Ÿ’‹๐Ÿ’‹๐Ÿ’‹๐Ÿ’‹๐Ÿ’‹๐Ÿ’‹๐Ÿ’‹๐Ÿ’‹๐Ÿ’‹๐Ÿ’‹๐Ÿ’‹๐Ÿ’‹๐Ÿ’‹๐Ÿ’˜๐Ÿ’˜๐Ÿ’˜๐Ÿ’˜๐Ÿ’˜๐Ÿ’˜๐Ÿ’˜๐Ÿ’˜๐Ÿ’˜๐Ÿ’˜๐Ÿ’˜๐Ÿ’˜๐Ÿ’˜โคโคโคโคโคโคโคโคโคโคโคโคโค๐Ÿ’“๐Ÿ’“๐Ÿ’“๐Ÿ’“๐Ÿ’“๐Ÿ’“๐Ÿ’“๐Ÿ’“๐Ÿ’“๐Ÿ’“๐Ÿ’“๐Ÿ’“๐Ÿ’“๐Ÿ’•๐Ÿ’•๐Ÿ’•๐Ÿ’•๐Ÿ’•๐Ÿ’•๐Ÿ’•๐Ÿ’•๐Ÿ’•๐Ÿ’•๐Ÿ’•๐Ÿ’•๐Ÿ’•๐Ÿ’–๐Ÿ’–๐Ÿ’–๐Ÿ’–๐Ÿ’–๐Ÿ’–๐Ÿ’–๐Ÿ’–๐Ÿ’–๐Ÿ’–๐Ÿ’–๐Ÿ’–๐Ÿ’–๐Ÿ’—๐Ÿ’—๐Ÿ’—๐Ÿ’—๐Ÿ’—๐Ÿ’—๐Ÿ’—๐Ÿ’—๐Ÿ’—๐Ÿ’—๐Ÿ’—๐Ÿ’—๐Ÿ’—๐Ÿ’™๐Ÿ’™๐Ÿ’™๐Ÿ’™๐Ÿ’™๐Ÿ’™๐Ÿ’™๐Ÿ’™๐Ÿ’™๐Ÿ’™๐Ÿ’™๐Ÿ’™๐Ÿ’™๐Ÿ’š๐Ÿ’š๐Ÿ’š๐Ÿ’š๐Ÿ’š๐Ÿ’š๐Ÿ’š๐Ÿ’š๐Ÿ’š๐Ÿ’š๐Ÿ’š๐Ÿ’š๐Ÿ’š๐Ÿ’›๐Ÿ’›๐Ÿ’›๐Ÿ’›๐Ÿ’›๐Ÿ’›๐Ÿ’›๐Ÿ’›๐Ÿ’›๐Ÿ’›๐Ÿ’›๐Ÿ’›๐Ÿ’›๐Ÿงก๐Ÿงก๐Ÿงก๐Ÿงก๐Ÿงก๐Ÿงก๐Ÿงก๐Ÿงก๐Ÿงก๐Ÿงก๐Ÿงก๐Ÿงก๐Ÿงก๐Ÿ’œ๐Ÿ’œ๐Ÿ’œ๐Ÿ’œ๐Ÿ’œ๐Ÿ’œ๐Ÿ’œ๐Ÿ’œ๐Ÿ’œ๐Ÿ’œ๐Ÿ’œ๐Ÿ’œ๐Ÿ’œ๐Ÿ–ค๐Ÿ–ค๐Ÿ–ค๐Ÿ–ค๐Ÿ–ค๐Ÿ–ค๐Ÿ–ค๐Ÿ–ค๐Ÿ–ค๐Ÿ–ค๐Ÿ–ค๐Ÿ–ค๐Ÿ–ค๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’๐Ÿ’ž๐Ÿ’ž๐Ÿ’ž๐Ÿ’ž๐Ÿ’ž๐Ÿ’ž๐Ÿ’ž๐Ÿ’ž๐Ÿ’ž๐Ÿ’ž๐Ÿ’ž๐Ÿ’ž๐Ÿ’ž๐Ÿ’Ÿ๐Ÿ’Ÿ๐Ÿ’Ÿ๐Ÿ’Ÿ๐Ÿ’Ÿ๐Ÿ’Ÿ๐Ÿ’Ÿ๐Ÿ’Ÿ๐Ÿ’Ÿ๐Ÿ’Ÿ๐Ÿ’Ÿ๐Ÿ’Ÿ๐Ÿ’Ÿโฃโฃโฃโฃโฃโฃโฃโฃโฃโฃโฃโฃโฃ๐Ÿ’Œ๐Ÿ’Œ๐Ÿ’Œ๐Ÿ’Œ๐Ÿ’Œ๐Ÿ’Œ๐Ÿ’Œ๐Ÿ’Œ๐Ÿ’Œ๐Ÿ’Œ๐Ÿ’Œ๐Ÿ’Œ๐Ÿ’Œ

    Anneline MarxAnneline Marx2 months ago
  • Who thinks that Gloom should play more of this

    Itsfunneh_com :DItsfunneh_com :D2 months ago
  • episode 2?๐Ÿ‘€

    dorito boidorito boi2 months ago
  • itโ€™s been 3 months ๐Ÿ˜ญ

    ii_Aritzystarxsii_Aritzystarxs2 months ago
  • WE NEED EPISODE 2 PLEASE!!!

    Gia ReynoldsGia Reynolds2 months ago
  • episode 2 nowww gloom

    xxjayxx rileyxxjayxx riley2 months ago
  • Where is episode 2?

    Just a Yowie with internet accessJust a Yowie with internet access2 months ago
  • Episode

    Crystal GirlCrystal Girl2 months ago
    • 2

      Crystal GirlCrystal Girl2 months ago
  • I need a part twooooo

    Lauren RotsaertLauren Rotsaert2 months ago
  • Please play the rest

    mango c0zmango c0z2 months ago
  • yo whereโ€™s the next episodes ๐Ÿฅบ

    Stephanie SerticStephanie Sertic2 months ago
  • are u gonna do an ep 2? i rlly like this gameeee

    gianella RLgianella RL2 months ago
  • replying to everyone in the comment section that's begging for a part 2, she can't play part 2 cause the second episode isn't available on Steam. She can't play what's not available.

    JayJay2 months ago
    • Thanks ๐Ÿ˜Š I actually didnโ€™t know :)

      Crimson JadeCrimson Jade2 months ago
  • When Are you gonna make a part two? I really enjoyed the first part ,โ€™D

    MayAna101MayAna1013 months ago
  • do more related!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Mina MartinMina Martin3 months ago
  • continue plssssssโค

    Georgiana IonescuGeorgiana Ionescu3 months ago
  • Whenโ€™s the next episode??? Itโ€™s been 3 months, when?

    James EprightJames Epright3 months ago
  • ware is the sicit oun

    Jamie Givens-StokesJamie Givens-Stokes3 months ago
  • When is there gonna be more? I would love to see you play more of this

    The Genderless BlobThe Genderless Blob3 months ago
  • When will u do another one of these?

    HamsterGamerGirl 101HamsterGamerGirl 1013 months ago
  • More of this game pls!

    Phebe pPhebe p3 months ago
  • I want more plz

    JoshJosh3 months ago
  • Ok pls itโ€™s August now so plsss do another episode

    Lama_livLama_liv3 months ago
  • Can you do more of these plz

    TheReinaShowTheReinaShow3 months ago
  • Could you do a another episode

    XxMusical HeartbreakxXXxMusical HeartbreakxX3 months ago
  • I miss Gloom playing games

    Carmen SecoCarmen Seco3 months ago
  • Can you make a part two soon owo

    Salty French fry UwUSalty French fry UwU3 months ago
  • The game is amazing I hope you continue playing it

    Hana MohamedHana Mohamed3 months ago
  • Game name pls

    Rohi5 SinghRohi5 Singh3 months ago
  • DO MORE OF THISSS

    Pyscho_Iris _Pyscho_Iris _3 months ago
  • If You Want Sally Face Kinds Of Games You Should Play Fran Bow. Like If You Agree.

    Christiankidd33Christiankidd333 months ago
  • Can't wait to see more of this!

    RainbowFlower11RainbowFlower113 months ago
  • When is the second episode๐Ÿ˜ฎ I want to watch it so badly

    Gia ReynoldsGia Reynolds3 months ago
  • AWW where did this game go? I wanna see more of it :(

    Lyndsay JohnsonLyndsay Johnson3 months ago
  • How come we havenโ€™t seen a sally face cosplay by Gloom

    ใƒป__Kat- Chan__ใƒปใƒป__Kat- Chan__ใƒป4 months ago
  • 22

    Lydia AlarconLydia Alarcon4 months ago
  • Isn't anyone gonna mined the fact the the games mouse looks like Roblox?

    ใ€ŒGraceblxuesใ€ใ€ŒGraceblxuesใ€4 months ago
  • More of this game plz!

    Alpha DeltaAlpha Delta4 months ago
  • Please do another episode

    Chris IveryChris Ivery4 months ago
  • Am l the only one who thought it was cute that Thomas referred to us as both Jess and Jules?

    Chelsea LibbyChelsea Libby4 months ago
  • Guys for anyone who was wondering if she'll keep on playing, the second episode isn't out yet because chapter 2 of the game isn't out yet either. She'll probably make a new episode when chapter 2 is released

    Zoe SparrowZoe Sparrow4 months ago
  • Am I the only one waiting for another video of this game?

    DariankabgDariankabg4 months ago
  • Moreeeee

    lil gamelil game4 months ago
  • I actually started watching gloom when she did her sally face videos!

    SofieaSofiea4 months ago
  • Why did u use the same title for little misfortune lazybutt

    Shawn BennettShawn Bennett4 months ago
  • Is there ever going to be episode 2?

    Lil PeaLil Pea4 months ago
  • You really sound continue

    burrito toeburrito toe4 months ago
  • When are you going to do another episode ๐Ÿ˜”

    Emerson BrownEmerson Brown4 months ago
  • Where is part 2 ?

    lil frogolil frogo4 months ago
  • I just figured it out this had DID is a disorder when you change personalities and stuff I watched it over and over just to forget out what happened ๐Ÿ˜„

    Ysabelle GalangYsabelle Galang4 months ago
    • I meant girl had DID

      Ysabelle GalangYsabelle Galang4 months ago
  • I LOVE THIS!! I am waiting for episode 2! :D

    ใ‚ขใƒชใ‚ขใ‚ขใƒชใ‚ข4 months ago
  • We need more of this plzzzz

    Sara Robinson-HarmerSara Robinson-Harmer4 months ago
  • Looks like fran bow

    Barbara Stariฤ‡Barbara Stariฤ‡4 months ago
  • Guess didn t get enough likes or attention. Lil disappointed this prob won t be continued.

    Sweet HeartSweet Heart4 months ago
  • Whereโ€™s part 2!!!!!!!

    Ashley's crazy LifeAshley's crazy Life4 months ago
  • PLEASE make another episode of Related

    Bee the beeBee the bee4 months ago
  • this REALLY creeps me out and just makes me feel weird and everything but for real i would love to watch gloom play :3 if your reading this gloom i love your videos and your channel keep being you love you!

    Anime FreakAnime Freak4 months ago
    • @Makayla Stull i couldn't find one sorry :(

      Anime FreakAnime Freak4 months ago
    • Is there not a episode 2?

      Makayla StullMakayla Stull4 months ago
  • Is this game fully realesed??...Yet?

    Levi KashimaLevi Kashima4 months ago
  • I canโ€™t wait till next episode

    kiki mikiki mi4 months ago
  • I WANT CHAPTER TWOOOOO8

    sara maddiesara maddie4 months ago
  • I want more more more more pls pls pls pls

    ะ—ะปะฐั‚ะธะฝะฐ ะ”ัƒะฝะตะฒะฐะ—ะปะฐั‚ะธะฝะฐ ะ”ัƒะฝะตะฒะฐ4 months ago
USworlds